Hallootjes vanuit het alles behalve tropische Londen,
Weinig meegemaakt deze week. Afgelopen zondag lekker rustig boodschappen gedaan (na eerst verkeerd te zijn gereden) bij zo'n supermarche achtige winkel. Beetje opgeruimd thuis, wasjes gedraaid, de typische zondag. Ik wilde eigenlijk nog wel iets leuks gaan doen maar is er niet meer van gekomen.
Maandag begon de werkweek weer dus hele dag op kantoor gezeten, ben nog steeds met mn thesis proposal bezig maar wil hem eigenlijk vrijdag inleveren.
Dinsdag moest ik de ochtend thuis blijven want er zouden loodgieters tussen 9-12 naar het huis komen om wat dingen te fixen. Niemand op komen dagen natuurlijk, ik bellen, zeiden ze dat ze er om 11 uur waren geweest en dat er niemand thuis was. Yeah right.. Ik heb de voordeur bewaakt zoals waarschijnlijk alleen een pitbull verder zou doen dus daar trap ik niet in nee. Ik dus boos opbellen, zouden ze er om 13 uur zijn anders moest ik weer bellen. Kwart over één, nog niemand natuurlijk, ik weer bellen, uiteindelijk na half 2 kwam er iemand aan kakken, kwartier bezig geweest en uiteindelijk moest ik het doen met een of ander verhaal dat er dingen vervangen moesten worden en dat daar toestemming van de landlord voor nodig is etc. Dus is er niet eens iets gefixt. Beetje jammer want als we douchen drupt het beneden de keuken in.. Dus daar moet ik nu via via weer achteraan. Maar dan heb ik tenminste iets te doen. En ik heb al vernomen van collega's dat het in Engeland heel normaal is om veel te laat te komen, of uberhaupt niet te komen. Wordt nog leuk dus.
Toen ik eenmaal op kantoor was moest ik naar het postkantoor om iets daar af te geven enzo, en ik wist natuurlijk niet waar die was dus even Google Mappen. Denk je dat ik het kon vinden? Ik ben denk ik, 3, misschien 4 keer er praktisch langsaf gereden. En zoeken jongen, en omrijden, en bellen, en gefrustreerd dat ik was. Op het moment dat ik dacht nu ga ik terug naar kantoor zag ik hem toevallig. In een of ander shit klein straatje, maar goed, mission accomplished. T was onder werktijd gelukkig.
Gister op de terugweg in de auto bijna aangereden door een andere auto. Ik moest van de rechterbaan naar de linker, en links zat er een die naar de rechterbaan wilde. En die wilde voor mij door en ik reed bijna tegen hem aan want ik zag hem niet aankomen. Hij raam opendraaien en kwaad roepen, ik schrok alleen maar. Hij was degene die invoegde dus ja, zal wel.
We hebben tegenwoordig ook een schoonmaker in ons huisje, moeten we zelf betalen maar is wel relax, 1 keer per week. Arm Russisch vrouwke dat volgens mij echt weinig betaalt krijgt..
Vandaag een office meeting gehad, dat doen ze blijkbaar normaal nooit, maar omdat het nog veel drukker gaat worden hebben we nu wekelijks voortaan een meetinkje. Veronique en ik gingen taart uitzoeken, en dan denk je dat Engeland vol staat met taart, maar het was nog behoorlijk zoeken. Ze hebben niet echt vers gebak lijkt wel, dat gekoeld ligt. In de supermarkten heb je de diepvriestaartjes, of de houdbare, die een week of 3 houdbaar zijn, dan ga je toch ook wel twijfelen of het wel zo lekker is.. Maar uiteindelijk hadden we choco, cheesecake 2 smaken en carrotcake. Carrotcake was beetje saai, leek veel op gewone cake, en dan doen ze er nog zo'n centimer dikke suikerlaag over. Cheesecake met lime was wel lekker.
Vegetarisch kan ik hier dus ook goed shoppen, alleen heb nog weinig lekkere theetjes gevonden. Wel huttenkase (cottage cheese) met echt alle mogelijke smaken, dat is wel lekker dus.
Morgenavond heeft een collega iedereen van kantoor (+/- 15 man) uitgenodigd bij hem thuis voor eten. Dus daar gaan we morgenavond heen.
In het weekend ben ik van plan om naar Camden Town te gaan, misschien nog even Covent Garden en zondag wil ik eigenlijk naar Bricklane. Maar even kijken hoe het allemaal gaat lopen.
Verder zit er in de O2 een grote bios, het grootste scherm van de wereld volgens mij zit trouwens bij Waterloo, dus zodra er een leuke film draait ga ik daar denk ik een keer heen.
's Avonds doe ik niet zo heel veel. Tegen de tijd dat ik thuis ben, gekookt en gegeten hebt is het zo 20:30 en dan moet je nog douchen of wil je lekker op de bank hangen ofzo. Het is natuurlijk ook allang donker dan dus je gaat ook niet echt meer iets buiten doen.
Nou, weinig spannends dus.
Heb nog wel paar fotootjes van de dag dat ik mn tijdelijke autootje kreeg
Hier ben ik dus voor kantoor even de auto aan het verzetten.



Geen opmerkingen:
Een reactie posten