Vandaag mijn eerste zaterdag solo in Soho (nou ja Londen dan maar dat rijmt niet. Lag vanochtend pas om half 5 in bed en iemand had zn telefoon beneden laten liggen en na 7 uur ging die wekker de hele tijd af en werd ze gebeld enzo. Dus heel veel geslapen had ik niet toen mijn wekker om 9:30 weer ging. Maar ik had mn dag volgepland dus ik wilde op tijd er uit om leuke dingen te gaan doen en moest natuurlijk nog even over gisteravond bloggen anders zou ik alles weer vergeten.
De afhaal van gister:
Mn kaart van Londen hangt, met de foto's enzo eromheen!
Had mooi een kant-en-klare wandelroute door Southwark uit mn boekje gekozen en daar was ik wel de hele dag zoet mee. Er was weer ergens een metro uitgevallen dus ik ben bij London Bridge uitgestapt, over de Tower Bridge richting the Tower of London gelopen en daar een gangetje door naar de St. Katherine Docks, een klein haventje dat echt naast de Tower Bridge ligt maar waar het heel rustig is. Liggen een paar restaurantjes naast maar voor de rest is het dus vooral grote boten. Maar als je er liep had je echt niet in de gaten dat je in hartje Londen rond liep. Er scheen veel zon vandaag dus alles lag er mooi bij in het zonnetje. Toen de brug weer over en aan de noordkant van de Thames heb je dan meteen links van de Tower Bridge de Butler Wharf, een piepklein industrieel wijkje waar nu restaurantjes enzo gevestigd zijn maar wat vroeger allemaal fabriekspanden waren. In de smalle straatjes kunnen geen auto's dus het is er erg rustig en als je naar boven kijkt zie je allemaal metalen trappen van de ene kant naar de andere kant gaan. Er was verder niet echt iets te doen, maar de stijl van de gebouwen en de sfeer was er erg leuk. Toen kwam ik daarna langs het Tate Modern Museum waar ik graag heen wilde en waarvan mn boekje en collega zeiden dat de entree gratis was maar dat was niet. En ik had mn studentenpas niet bij voor korting dus dat doe ik dan een volgende keer wel, scheelt weer wat centen!
Southwark, de hoge business gebouwen met daar achter een stukje van de Tower Bridge en dat half ronde ding is de City Hall.
City Hall, lekker zonnig dagje
Vond het echt iets weghebben van een Duits dorpje ofzo, best schattig en heel rustig zo vlak bij het centrum.
Butler's Wharf
Hay's market heette dit volgens mij, klein overdekt winkelcentrumpje, met groot bewegend kunstwerk in het midden. Weinig interessants verder.
Toen liep ik verder met mn route naar de Borough Market. Ik had al met wat locals gecheckt of dat leuk was en ze zeiden van wel maar niet echt speciaal ofzo en dat er heel veel van dat soort markten hier zijn, maar ik vond het echt leuk! Ik kwam eerst bij de Southwark Cathedral en toen dacht ik nou dan ga ik daar even kijken, en toen zag ik dat er een aantal kraampjes stonden die glühwein schonken en waar ze paella maakten en worstjes bakten enzo, en toen ik ging kijken bleek dus dat daar de markt begon. Het was gedeeltelijk buiten en gedeeltelijk overdekt, het ging onder een brug door, dus alle kraampjes waren gewoon onder de brug maar het was wel groot. Allemaal eetkraampjes, voornamelijk kaas, vlees, groente/fruit, maar ook veel met eigen marmelades en chutneys en Indische dingetjes enzo. Er waren ook veel gebak kraampjes en je kon er echt de lekkerste dingen krijgen en iedereen was aan het vreten maar ik had net nog ontbeten dus heb niks gekocht om meteen op te eten maar ik ga er nog wel terug. Maar je kon bij heel veel kraampjes proeven, hadden ze crackertjes of broodjes liggen en dan kon je verschillende smaakjes proeven. Zaten echt lekkere dingen bij, maar ik vond 4 pond voor een pot jam een beetje overdreven. Heb wel een goeie deal gekregen, ik zag dat er schaaltjes avocado's werden verkocht voor 1 pond per schaaltje. En toen vroeg ik hoeveel ik er in zo'n schaatje zaten en hij zei 5 ofzo dus ik zei dat ik dat dan wel wilde, en toen gooide hij alle andere avocado's er ook nog bij. Ik heb dus nu voor 1 pond 13 avocado's, haha :D wel kleintjes, maar goed, dat wordt dus avocado als onbijt, lunch en avondeten ben ik bang.
Verder nog dragonfruit en vijgen gekocht, wilde ook niet teveel kopen want daar heb ik de hele dag verder mee rond gesjouwd. Maar de markt was echt super leuk, maar het is het leukst denk ik om er met lege maag heen te gaan om daar lekkere gebakjes en gerechtjes te kopen. De Borough Market ging aan de andere kant van de straat over in nog zo'n zelfde markt waar ook een heel leuk vegetarisch kraampje stond die zelf burgers maakten enzo. Maar het bracht me eigenlijk meer op het idee om zelf een keer zo'n ding te maken, kan denk ik best.
Hieronder aantal foto's van de markt:
Hier kon je vegetarische burgers laten maken, maar aan de rechterkant stond een vis/oester kraam flink te stinken en links waren ze worsten en hamburgers aan het bakken, stonk.
Tegenover de markt lag dus de Southwark Cathedral, ben even naar binnen geweest om te kunnen zitten, boekje door te kijken enzo. Best een mooie kerk verder, maar je weet onderhand wel hoe een kerk er van binnen uit ziet. Tegenover de kerk zat iedereen lekker in het zonnetje van alle verschillende gerechten te eten, en er was een terrasje gemaakt met allemaal roze tafels en stoeltjes. Zag er gezellig uit.
Bij 'Say no to diets' kan je Tate Taart krijgen, lekker heur...
Vervolgens stond er op mn wandelroute het wijnmuseum gepland, maar eenmaal binnen was het zo'n proeverij tour, maar dat vond ik een beetje te ver gaan in mn eentje. Dus toen weer verder gelopen, richting de Millenium Bridge. Smalle wandelaarsbrug die vanaf het Tate museum naar de St. Paul's Cathedral aan de andere kant van de Thames gaat. Toen ik er heen liep kwam ik een groepje tegen dat de Harry Potter tour aan het doen was, ik ving er namelijk iets over op en heb even overwegen om me gewoon stiekem aan te sluiten, maar het groepje was zo klein dat het op zou vallen denk ik. En toen ik de tourgids hoorde en zag haakte ik ook af, ze had nog net geen cape om, maar ze wees wel alles aan met een toverstok en ze overdreef zo erg dat ik al snel afhaakte. Goed, brug dus op, het was goed koud maar er stond wel een mooi zonnetje dus voor je kon je mooi de kathedraal zien en aan de zijkanten Londen en de brug enzo. Water van de Thames is zo vies trouwens, echt bruin en smerig, maar dat doet er verder niet toe. Op de brug stonden een paar mannen die gekaramelliseerde nootjes verkochtem dat rook gooeeeeeeed man, net als wafels enzo. Maar niet gekocht want anders zit ik over een maand weer bij de tandarts. Voor de kathedraal had London Occupy zich gevestigd. Stelletje hippy's die muziek stonden te maken en het leek allemaal nergens op, haha, en tentjes en kwade uithangborden over de wereld enzo, haha. Voor die kathedraal moest je veeeeel entree betalen dus had ik geen zin in.
Nootjes bakker
Veel wind en zon zijn geen beste combinatie voor een goeie foto..
De wijnwinkel die bij het museum hoort, mooi industrieel pand
De Band..
En de tenten..
Toen was het de bedoeling dat ik bij het Postman's park uit zou komen, maar die heb ik eigenlijk nooit bereikt bedenk ik me nu. Daar ging het ergens mis met de route en toen kwam ik uiteindelijk bij het laatste punt de Butcher's market uit, jeej, een vleesmarkt. Gelukkig was de markt er niet meer, maar de lege hal was ook niet echt interessant. Hingen wel borden over dat ie in de oorlog was vernield enzo maar vond het niet zo interessant. Dat was wat ik met de route heb gedaan, toen heb ik een metro gezocht en toen bleek dat ik dichtbij Oxford street zat ging ik daar nog maar even heen. Echt, wat een drukte en drama. Ik zocht de Primark want ik moest nog wat dingen hebben maar wat een hel was dat.
Uiteindelijk half 6 6 uur thuis, lekker minestrone soepje gemaakt en couscous en afwachten wat de plannen voor vanavond zijn!
Morgen denk ik naar Bricklane daar schijnt op zondag altijd een markt te zijn ofzoiets die wel leuk is, dus dan ga ik dat denk ik doen. Vind het zo in het weekend wel jammer om deze dingen alleen te doen want ik denk bij veel dingen dat het leuker is met iemand erbij, maar ik wil eigenlijk nu het koud is nog wat binnendingen zoals musea te gaan doen zodat als het lekker weer wordt ik lekker naar buiten kan.
Ciaaooo
Hier nog een foto van een stukje kantoor:
Ik maak er wel een keer meer, misschien.Ps. de coupe-de-soleil schaal staat op 2:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten