zondag 22 januari 2012

Hanenkammen, waterpijpen en tattoos


 Hoi,

Gister naar Camden Town geweest, de underground scene van Londen verkent. Wat een cultuurshock! Het moment dat ik de metrohalte uit liep stond ik meteen midden in dé winkelstraat, vol met mensen die flyers uitdelen voor goedkope restaurants of mensen die met borden rondlopen voor goedkope tattooshops enzo. Niet de soort winkels die je in Oxford Street dus tegen komt, een H&M hoef je daar niet te gaan zoeken.

Ik liep maar een beetje met de zaterdag sleur mee en kwam al snel bij een hoop winkeltjes uit.  Eerste was een soort indoor markt, waar iedereen met zn eigen hoekje dingen staat te verkopen. In dit geval waren dat kleurlenzen, hasjpijpjes, shirts met bewegende tekst, gothic jurken en 3d schilderijen enzo. Aparte markt dus, zie de foto's. Leuk om even rond te kijken maar toen weer de straat op.

Ik kreeg al snel wel een beeld bij wat nou Camden Town was. Behalve de veeeeele schoenen winkels waren het echt alleen maar alternatieve winkeltjes. Lolita achtige jurkjes, gothic leer, latex, kant en fluweel en veeeeeeeel tattooshops. Mensen die er rond liepen hadden hanenkammen, alle kleuren dreadlocks of roze/groen/blauw haar en veel piercings enzo. Ik was dus echt de burgerlijkste en normaalste die er tussen liep, de typische toerist die even aapjes komt kijken. Het liefst maakte ik foto's van iedereen, maar toen ik dat één keer probeerde werd me wel even verteld dat dat niet kon. Jammer.

 Weer wat marktkraampjeslangs gesjokt maar bij heel veel verkochten ze ook die dertien-in-dozijn goeiekope jurkjes van flut kwaliteit die ze op elke markt verkochten. Ik dacht al vrij snel dat ik het wel gezien had, tot ik weer een indoor markt binnen ging, waar ze echt alles verkochten wat je je maar kan bedenken. Kraampjes met alleen maar houten oorbellen (van die pinnen) en kraampjes met oorwarmers, onderzetters, psychedelische kunst, en een leuk winkeltje met van die Mexicaanse kunst van 'dia del muertos' ofzo. Maar je mocht binnen bijna nergens foto's maken. Ondertussen ergens bij een vega kraampje burger gekocht en toen weer de volgende indoor markt binnen gelopen. Veel antiek, heeeeel veel vintage. Ik weet nog toen ik in Stockholm was dat vintage daar zo in was, nou Zweden zouden hier echt hun hart op kunnen halen. Er liepen ook veel meiden rond met van die jaren 80 grote staarten op hun hoofd en korte spijkerbroek hotpants enzo, en heel veel van die pin-up mode.
Aan de buitenkant was de winkelstraat ook heel leuk om te zien, als je gewoon om je heen kijkt zie je alleen de kraampjes enzo, maar boven de winkels deed elke winkel zn best om er zo mooi mogelijk uit te zien. Dus boven alle kraampjes waren de winkels heel uitbundig versierd (zie foto's) was wel cool.

Uiteindelijk kwam ik bij weer een of andere markthoek uit, ik slingerde overal maar wat tussen door en al die kraampjes zijn ook echt over, onder, naast en op bruggen dus echt logica zat er niet in. De Stables markt ofzo, paardenmarkt, waar ook heel veel paardenbeelden enzo nog stonden van vroeger. Je kan het je zo gek niet bedenken of ze verkochten het daar. Oude koffers, spiegels, tassen, alles kan je er halen. Ondertussen kan je ergens een (henna) tattoo laten zetten of je wenkbrauwen laten 'threaten' of je koopt ergens wat eten. Er waren super veel verschillende soorten eetkraampjes, elk land was wel represent. Pannenkoeken, loempia's, vegetarisch, hamburgers, Libanees, ik weet het allemaal niet. 
Maar goed, het meest rare OOIT was toch wel de Cyberdog. Een winkel, je mag er geen foto's maken, en die is zo futuristisch en raar dat het eigenlijk meer een attractie is. Als je even Googled en bij afbeeldingen kijkt krijg je wel een idee of wat ze verkopen. Als je binnen komt staan er boven op twee pltaforms een jongen en een meisje alleen maar te dansen op kei harde rave muziek. Alles is lichtgevend, fluoriscerend, neon, bewegend. Ik heb echt mn ogen uit staan kijken. Het personeel komt echt rechtstreeks uit Star Trek ofzo. Jongen met een kaal hoofd en een of ander metalen ding om zn hoofd alsof het leek of ie half mutant was. Meisje met witte ogen, blauwe dreadlocks, half afgeschoren etc. Allemaal liepen ze in de raarste kleren en plateauzolen van even denken, een cm of 30/40????
Echt grappig om heen te gaan dus. Met de roltrap naar beneden waar ze fluoriscerende kleren verkochten, maar niet gewoon kleren, maar met rare hoepels, gaten, syntetisch, alles. Alsof je een teletubbie pakt aantrekt ofzo. Shirts met Jesus is a raver, gele pluizige rokjes, tasjes, alles, álles!! Als je weer een verdieping naar beneden ging kwam je in de sm achtige hoek uit waar alles zwart latex was en waar je ongeveer een museum van dildo's enzo binnen liep. 

Dus als je naar London komt gaan we sowieso daarheen! Je weet niet wat je ziet. Ik heb een aantal foto's van google gehaald en in mn blog geplakt.

Uiteindelijk na een paar uur Camden Town ben ik nog even naar Covent Garden geweest voor mn dosis snog. Een heerlijke mandarijn frozen yoghurt met wat fruitjes. Moet je ook een keer doen als je bij Covent Garden bent.

Toen naar huis, gekookt en savonds met huisgenoot en andere collega drankje gaan doen bij de O2. Er zitten daar dus ook aantal barren en clubs en we hebben ons eigenlijk de hele avond vermaakt met mensen kijken. Die meiden, ongelofelijk. Eigenlijk moet je gewoon een camera neerzetten want het is te erg om te zien. Tieten vallen er bij iedereen wel uit. Ze dragen allemaal veel te hoge hakken waar ze niet op kunnen lopen, en ondanks dat sommigen echt wel een goed figuur hebben lopen ze er allemaal zoo hoerig bij. Ik vraag me af wat de zomer mode is als ik nu al zie wat de wintermode is. Veel bloter kan ik me niet voorstellen. Er werd dus even flink gekeurd en er kwamen behoorlijk wat 'niet zo mooi', 'zou ik niet doen als ik jou was', 'ook niet zo'n succes' en 'beter niet' voorbij. Leuk.
Paar uur later gingen we bij een andere bar zitten en toen kwamen er vooral gevallen voorbij die achter een nepboom wilden gaan plassen omdat ze zo zat waren, of door vriend op de rug werden weggedragen ofzo. Heb me goed vermaakt, haha.

Vandaag wil ik eigenlijk nog naar Brick lane, maar dat wordt beetje haasten aangezien het nu al half 1 is. Maar ik ga nog wel even weg.

Morgen komt mn nieuwe auto, dus daar schrijf ik dan wel even over!

Groetjes!

 Dit is de eerste indoor markt waar ik langs kwam in Camden Town.
 Kraampje waar ze shirts verkochten met bewegende lampjes enzo erop.
 3D schilderijen
 Tja, raar kraampje
 3D schilderijen
 Hij was tattoos aan het verkopen
 Schoenen,
 Schoenen,
en nog meer schoenen...
 Hij was tattoos aan het verkopen, maar werd boos toen ik een foto maakte

 
 De bovenkant van een aantal winkeltjes

 Het soort kleren dat je er kon kopen
 De winkels..

 Een winkel waar je haar kon kopen..

 Kunst..



 Allemaal soorten kettingen
 zelfs met LEGO poppetjes














 De Cyberdog winkel van buiten..



Veeeel vintage




 En ze verkochten er ook hele leuke dingen. Hele schattige dingetjes voor in huis enzo
 hebbedingetjes

 Industrieel gangetje, deed me een beetje aan Butler's Wharf denken
 Woon winkel, mocht je eigenlijk ook geen foto's maken
 maar wel een hele leuke winkel



 Oude kunst gecombineerd met schreeuwerige eet tentjes



 Dit hoort nog allemaal bij de markten van Camden Town


 Mn manderijn snog in Covent Garden, mmm :)
 Rapunzel in de Disney winkel op Covent Garden

 Princess and the frog
 Covent Garden
De winkel van Cath Kidson, hele leuke woon dingen!





 Bandje

 In de bus naar huis, met op de achtergrond de skyline van London
En het drukke verkeer
 Impressie van de Cyberdog
 En het soort mensen dat er rondloopt

 Dansers boven
 www.cyberdog.net moet je maar eens kijken

3 opmerkingen:

  1. Ziet er super leuk uit! Volgens mij heb ik daar ook rondgelopen met school toen, heb er toen een waterpijp gekocht.

    Gaan we daar ook heen als ik er ben? Lijkt me lachen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker naar het Cubaanse restaurant gaan en mojito's drinken. Zit in de buurt van Cyberdog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja we moeten er echt heen Tiel! Maar dat Cubaanse restaurant heb ik niet gezien, zal ik volgende keer eens op letten, hoe heet die dan??

    BeantwoordenVerwijderen